کد مطلب: 306687
جهانبين نيوز گزارش مي‌دهد؛
ترويج حجاب اسلامي با هويت بخشي به جوانان
تاریخ انتشار : 1403/07/28 10:07:31
نمایش : 46
نقش حجاب در حفظ بنيان خانواده‌ها غيرقابل انکار است، خانواده‌هاي بسياري در جوامع غربي به دليل عدم توجه به موضوع حجاب از هم متلاشي شده است بنابراين بايد حجاب اسلامي را در بين جوانان ايراني ترويج داد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، عفاف و حجاب در بين زنان و دختران ايراني ميراثي است که از ساليان بسيار دور و حتي پيش از اسلام به يادگار مانده است.
 
مطالعه و بررسي فرهنگ و تمدن باستاني ايران نشان از آن دارد که زنان ايراني از همان ابتدا پوشش مناسب داشته‌اند و هنوز هم حجاب و پوشيدگي در لباس‌هاي محلي زنان به وضوح قابل رويت است.
 
حجاب تاثير بسزايي در تامين امنيت زنان دارد و تجربه دوران بعد از انقلاب نشان از آن دارد که حجاب براي زنان محدوديت نبوده و زنان محجبه موفق خود شاهد عيني اين موضوع هستند.
 
علاوه‌ براين نقش حجاب در حفظ بنيان خانواده‌ها غيرقابل انکار است، خانواده‌هاي بسياري در جوامع غربي به دليل عدم توجه به موضوع حجاب از هم متلاشي شده است و مي‌توان گفت در اين جوامع خانواده در حال از بين رفتن است.



حجاب و عفاف خانواده‌ها را از آسيب‌هاي اجتماعي مصون مي‌دارد

مريم عبداللهي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: امروزه عفاف به‌عنوان ارزش دروني و حجاب به‌عنوان نمادي بيروني اهميت بسيار بالايي براي افراد دارد.

وي تصريح کرد: کانون خانواده و جامعه ارتباط تنگاتنگي دارند و اگر کانون خانواده از سلامت و سعادت برخوردار باشد، جامعه نيز سالم و سعادتمند مي‌شود.

اين مشاور خانواده ادامه داد: اگر خانواده‌اي از نظر عفاف و حجاب بتواند تاثير مثبت بگيرد قطعا بر جامعه اثرگذار است، اما خانواده‌ها براي نهادينه کردن اين اصل براي فرزندان بايد خود خط قرمزها را رعايت کنند و به اين ترتيب هم از سلامت رواني و هم جنسي برخوردار شوند.

عبداللهي با اشاره به تاثير خانواده در نهادينه کردن حجاب براي نسل امروز و به‌ويژه دختران جوان يادآور شد: دختران علاقه دارند در محيط خانواده، مدرسه و جامعه زيبا باشند اما نبايد از ميل آن‌ها به پاکدامني، غرور، متانت، خويشتن‌داري و... آن‌ها غافل شد.

اين روانشناس افزود: خانواده در شکل‌‎گيري هويت در دوره نوجواني و انتقال ارزش‌ها نقش مهمي دارد، خانواده‌ها بايد تلاش کنند براي ارائه آموزش‌هاي بصري و الگوهاي عملي به دختران به‌منظور تحکيم اعتقادات و باورهاي ديني که اين موضوع از وظايف خطير يک خانواده محسوب مي‌شود.

وي يادآور شد: اگر ما بتوانيم نسل جوان را به‌درستي با فرهنگ عفاف و حجاب و تاثير آن بر خانواده آشنا کنيم قطعا خانواده‌هايي که مصون از آسيب‌هاي اجتماعي هستند را مي‌توانيم داشته باشيم.



طراحان حوزه حجاب بايد حمايت شوند

زهرا حبيبي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، با اشاره به وضعيت نامناسب حجاب در جامعه اظهار کرد: لازم است براي اصلاح وضعيت موجود اقدام شود.

وي تصريح کرد: مي‌طلبد که در راستاي اصلاح وضعيت موجود از ظرفيت مردم مانند بسيج استفاده کنيم.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: بايد فرهنگ‌سازي و آموزش‌ها در اين زمينه را افزايش دهيم و در اين راستا تشکيل همايش‌ها هم نبايد از قلم بياندازيم.

تبليغات در فضاي مجازي عليه حجاب و عفاف است

حبيبي افزود: لازم است از سخنرانان با رويکرد ايراني-اسلامي در اين زمينه بهره برد، همچنين طراحان دوخت فعال در اين عرصه بايد شناسايي شده و پاي کار بيايند.

وي بيان داشت: در بحث حجاب و عفاف روي فضاي حقيقي تاکيد داريم و بايد تمرکزمان را بر فضاي مجازي بگذاريم، چراکه بيشترين تبليغات در اين فضا انجام مي‌شود و خيلي از اتفاقات در اين فضا رخ مي‌دهد.

 محور حفظ خانواده زن است

احمد راستينه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعي پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: حجاب و عفاف با خانواده گره خورده است و محور حفظ خانواده زن است.
 
وي تصريح کرد: ايرانيان در دنيا به نجيب‌زادگان معروف هستند، وقتي اسلام وارد ايران شد به اين نجيب‌زادگي، قداست بخشيد و اين سرمايه با حفظ خانواده حفظ مي‌شود.
 
نماينده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر عنوان کرد: خانواده با حفظ رکن اصلي آن يعنب زنان و دختران حفظ مي‌شود و از همين‌ رو عفاف و حجاب اهميت بالايي دارد.
 
راستينه بيان داشت: قانون عفاف و حجاب براي التزام‌بخشي به خانواده و حراست از آن و همچنين حمايت از زنان، مادران و همسران ايراني مطرح و قابل اجرا است.
 
به گزارش «جهانبين نيوز»، حجاب و عفاف مقوله‌اي است که مي‌تواند تاثيرات فردي، خانوادگي و اجتماعي بسياري بر زندگي افراد داشته باشد و بسياري از مشکلاتي که امروز جامعه با آن دست به گريبان است از بين ببرد، آگاه‌سازي دختران به‌عنوان مادران فردا مي‌تواند به استحکام خانواده‌ها کمک بسياري داشته باشد.
 
انتهاي خبر/1026ج  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg